Ubrzanje reformskih procesa dovest će do poboljšanja poslovnog ambijenta
Mnogo je u poslovanju zajedničkih problema svih privrednika iz Federacije BiH, te je neophodno udruženo djelovati s ciljem kvalitetnog i brzog rješavanja istih, rečeno je na okruglim stolovima koje je Udruženje poslodavaca u FBiH organizovalo za poslodavce iz Tuzlanskog kantona.
Predsjednik Udruženja poslodavaca u FBiH Adnan Smailbegović je rekao da je svrha ovih okruglih stolova ostvarivanje bliže komunikacije sa poslodavcima, a konačan cilj je unapređenje poslovnog ambijenta.
"Da ih upoznamo sa radom, glavnim aktivnostima, fokusima i ciljevima Udruženja poslodavaca u FBiH, ali i da se mi upoznamo sa problemima lokalnih zajednica. Velika većina problema, nekih 60 posto, su zajednički, ali uvijek ima određenih specifičnosti na lokalnom nivou", kazao je.
Smailbegović ističe da je potrebno ubrzati reformske procese te dodaje da su fiskalna i parafiskalna rasterećenja neophodna za poboljšanje ukupnog poslovnog ambijenta, ali i standarda građana i radnika.
"Puno se pričalo o fiskalnim zakonima. Vlada je najavila nove fiskalne zakone, povećanje minimalne plaće, smanjenje doprinosa. To se još uvijek nije dogodilo te su fokus Udruženja za tekuću godinu upravo fiskalna i parafiskalna rasterećenja", kaže Smailbegović.
Druga važna tema, riječi su Smailbegovića, je reforma tržišta radne snage u pravcu osiguranja domaće radne snage, a alternativno, gdje to nije moguće i liberalizacija uvoza.
"Radnika nedostaje, a s druge strane, službe za zapošljavanje su pune. U FBiH ima više od 270.000 nezaposlenih na zvaničnim evidencijama, a na oglase za posao se rijetko ko javi. Čitav set zakona treba urediti da bi se liberalizovalo tržište rada kroz omogućavanje rada studenata, osoba sa invaliditetom, penzionera koji žele raditi i, konačno, stranaca jer zaista imamo povećanu potrebu za zapošljavanjem stranaca, a procedure su vrlo kompleksne i spore", navodi Smailbegović.
Generalni direktor GIKIL-a Almin Suljić kazao je da je neophodno udruživanje poslodavaca kako bi se njihovi zahtjevi definisali i iskomunicirali sa kantonalnim vladama i Vladom FBiH.
"Brojni su problemi koji otežavaju poslovanje i GIKIL-a, kao stratešku kompaniju Tuzlanskog kantona i jednog od najvećih uvoznika i izvoznika u BiH, počev od nedostatka radne snage, ali i opterećenjem brojim fiskalnim i parafiskalnim nametima. U Tuzlanskom kantonu imamo i velikih problema sa nedostatkom građevinskog zemljišta i poslovnih prostora", kazao je Suljić.
Pored pitanja koja su se u okviru realizacije plana obilazaka UPFBiH postavljala i na drugim mjestima u FBIH, u TK su privrednici posebno naglasili veliki problem nerazvijene infrastrukture, kako cestovne i željezničke, ali i plinovoda, gasovoda i drugih komunikacija neophodnih za razvoj privrede, ali također i pitanja pada nataliteta, sve slabije demografske slike, probleme sa administracijom vezano za pribavljanje raznih saglasnosti i puštanje u rad izgrađenih energetskih postrojenja, pitanje nepostojanja radne snage i neusklađenih projekata nadležnih službi za zapošljavanje.
Cijena struje se mora stabilizirati, te je neophodno na vrijeme početi sa radom sa nadležnim rukovodstvom u EP BiH I Vladom FBiH, jer je to vrlo ozbiljan i važan zajednički preduvjet svih privrednih subjekata za razvoj ili makar za održavanje postignutog nivoa privrednih aktivnosti.
Okrugli stolovi za poslodavce iz Tuzlanskog kantona organizovani su 27. i 28. februara u Tuzli, Srebreniku i Gračanici, a 22.02. isti su organizovani za poslodavce sa područja Živinica, Banovića, Kladnja, Kalesije, Sapne i Teočaka u Živinicama.
Okrugli stolovi za poslodavce sa područja Tuzlanskog kantona organizovani su u sklopu projekta "Doprinos organizacija civilnog društva poboljšanju uticaja preduzetništva na socio-ekonomski razvoj BiH – EISE projekat" koji provodi UPFBiH i Unija poslodavaca RS, a koji finansira Europska unija.