Udruženje poslodavaca Federacije BiH
Tel. +387 33 552 460
Fax. +387 33 552 461

Primjena Uredbe o isplati pomoći od strane poslodavaca

 Primjena Uredbe o isplati pomoći od strane poslodavaca
Porezna uprava FBiH na svojoj web stranici objavila je uputu za primjenu Uredbe o isplati pomoći od strane poslodavaca.

Uredbom o isplati pomoći od strane poslodavaca, koja je objavljena u Službenim novinama Federacije BiH broj: 56/24 od 19.07.2024. godine, a stupila na snagu 27.07.2024. godine, uređuje se pravo na isplatu pomoći od strane poslodavca, dinamika i način realizacije isplate.

Članom 3. Uredbe propisano je da poslodavac može izvršiti isplatu pomoći, što znači da je data mogućnost, a ne obaveza poslodavcima za isplatu.

Shodno Uredbi pravo na pomoć, usljed inflatornog rasta cijena, ima lice koje ima zasnovan radni odnos sa poslodavcem odnosno lica zatečena u radnom odnosu na dan isplate novčanog iznosa.

Poslodavac može, na osnovu Uredbe, izvršiti isplatu pomoći u maksimalnom iznosu do 2.768,00 KM (dvije hiljade sedamsto šezdeset osam konvertibilnih maraka).

Ograničen je maksimalan iznos koji se po ovom osnovu može isplatiti, ali poslodavac može isplatiti i manji iznos.

Pomoć se može isplatiti u periodu od dana stupanja na snagu ove Uredbe odnosno od 27.07.2024. godine - 31.12.2024. godine, tj. najkasnije do dana prestanka važenja ove uredbe.

Isplata pomoći se vrši isključivo na transakcijske račune radnika.

Ova vrsta pomoći ne smatra se plaćom ili naknadom plaće prema odredbama Zakona o radu i  pomoć u smislu ove Uredbe ne podliježe oporezivanju porezom na dohodak shodno izmjenama Pravilnika o primjeni Zakona o porezu na dohodak, objavljenih u Službenim novinama Federacije BiH broj: 56/24.

Isplata pomoći može se izvršiti do šest tranši (dijelova), s tim da ukupan iznos ne može preći iznos od 2.768,00 KM.

Pomoć se može isplatiti i jednokratnom tranšom.

Poslodavac je dužan donijeti interni akt (npr. odluku, pravilnik) kojim će se, između ostalog, urediti iznos pomoći, datum isplate, broj tranši i uslovi isplate.

Pojedinačni akti, koje donosi poslodavac za ostvarivanje prava iz člana 2. Uredbe, obavezno se donose u pisanom obliku.

U skladu sa Uredbom poslodavac je dužan do 15. u mjesecu za protekli mjesec u kojem je izvršena isplata pomoći ili dijela pomoći, dostaviti nadležnoj Poreznoj ispostavi Izvještaj o isplati pomoći (npr. za mjesec juli do 15. augusta, za august do 15. septembra, za decembar do 15. januara 2025. godine).

Izvještaj o isplati pomoći se podnosi na propisanom obrascu koji je sastavni dio Uredbe.

Propisani obrazac je dostupan na web-stranici Porezne uprave Federacije BiH na lokaciji  https://www.pufbih.ba/v1/novosti/obavjestenja  BS, HR, SR

Navedeni obrazac Izvještaja porezni obveznik dužan je dostaviti:
  • putem elektronske pošte na adresu uredba@fpu.gov.ba ili
  • lično ili putem pošte kao preporučenu pošiljku nadležnoj poreznoj ispostavi prema sjedištu.

Ukoliko je Izvještaj dostavljen putem elektronske pošte isti nije potrebno dostavljati u nadležnu poreznu ispostavu.

Porezna uprava će na osnovu dostavljenih izvještaja poreznih obaveznika sačiniti izvještaj prema Federalnom ministarstvu finansija.

Cilj donošenja Uredbe je vid dodatne podrške dohotku radnika usljed rasta indeksa cijena. Izdvajanje određenih kategorija radnika kojima će se isplatiti pomoć ili različiti iznosi nije u skladu sa uslovima iz Uredbe.

Prema tome, ako je poslodavac donio Odluku o isplati pomoći, isplata pomoći vrši se svim zaposlenicima koji su zatečeni u radnom odnosu na dan isplate pomoći, bez diskriminacije na bilo koji način.