U Službenom glasniku BiH objavljeno je Uputstvo o dostavljanju podataka iz knjigovodstvenih evidencija elektronskim putem kojim se određuje ko može da dostavi podatke, rokovi za dostavljanje podataka, kao i prava i obaveze obveznika indirektnih poreza i Uprave za indirektno oporezivanje u vezi sa dostavljanjem podataka iz knjigovodstvenih evidencija elektronskim putem.
Naime, krajem novembra, predstavnici Udruženja poslodavaca FBiH i Uprave za indirektno oporezivanje održali su sastanak na kojem su razgovarali o nacrtu pomenutog uputstva na kojem su predstavnici UIO predstavili zakonski osnov za donošenje Uputstva, njegovu svrhu, te pojasnili svaki član pojedinačno. Tada je, na testnoj platformi, predstavljen i način elektronskog podnošenja evidencija o nabavkama i isporukama.
Cilj donošenja Uputsva je da se olakša komunikacija sa obaveznicima i smanji broj ograničenih provjera, budući da će UIO određene provjere raditi sistemski, bez ometanja redovnog poslovanja PDV obaveznika. U pripremi je Tehničko uputstvo i UIO ne očekuje da će obveznici imati poteškoće, niti veće troškove da svoje evidencije prilagode propisanom formatu.
Nakon objavljivanja Uputstva dostavljanje knjigovodstvenih evidencija u prvoj godini bit će dobrovoljano, a od 2021. godine obavezno.
Predstavnici Udruženja poslodavca FBiH ocijenili su donošenja Uputstva opravdanim, te naglasili da će Uputstvo olakšati poslovanje i smanjiti kontrole UIO. Napomenuto je da poslodavci neće imati dodatne obaveze već će samo prilagoditi postojeće evidencije koju su već vodili u svojim firmama, da većina poslodavaca neće imati dodatne troškove jer već imaju uspostavljena sofrtverska rješenja, koje informatičari mogu u vrlo kratkom vremenu prilagoditi traženom formatu, te da se ne nameću dodatne obaveze u odnosu na obaveze koje su već propisane Zakonom i Pravilnikom.
Uputstvo možete preuzeti
OVDJE.